ElektromobilitaZajímavosti
Trendy

Toyota nejvyhledávanější značkou za rok 2022, Tesla vypadla ze seznamu

Nejvyhledávanější značkou automobilů na internetu byla loni japonská Toyota. Obhájila tak svou pozici z let 2021 a 2020. Nejvyhledávanější byla v 69 zemích z 155, což představuje 44,5 procent všech vyhledávání.

Druhé nejvyhledávanější je celosvětově na internetu BMW a třetí skončil Mercedes. Německé automobilky se přitom drží na stupních vítězů od roku 2018, kdy společnost Compare the Market začala analyzovat trendy vyhledávání na Google.

Zatímco BMW zvýšilo počet zemí, kde byla nejvyhledávanější automobilovou značkou, z 29 na 36, Mercedes zaznamenal pokles z 23 zemí na deset. Zatímco tato trojice byla oblíbená po celém světě, některé značky jsou oblíbenější v určitých regionech.

Tesla

Regionální rozdíly

Například Kia je oblíbená v některých zemích Blízkého východu a severní Afriky. Byla nejvyhledávanější značkou v Egyptě, Jordánsku, Libyi, Palestině, Sýrii a Uzbekistánu. Byla také nejvyhledávanější značkou v dalších zemích včetně Ekvádoru, Indie a Vietnamu.

Volvo je oblíbené ve Skandinávii a sousedních oblastech Evropy. Na prvním místě se umístilo ve Finsku a Švédsku, což není příliš překvapivé vzhledem k tomu, že právě tam se značka zrodila. Byla druhou nejvyhledávanější automobilkou v Norsku a třetí nejvyhledávanější značkou v Estonsku, Lotyšsku a Litvě.

Zatímco v roce 2021 byla Tesla nejvyhledávanější značkou automobilů na Googlu v pěti zemích, v roce 2022 ze seznamu vypadla a žádná země ji neuvedla jako nejvyhledávanější. V roce 2022 byla Tesla třetí nejvyhledávanější automobilovou značkou ve třech zemích: Bhútánu, Francouzské Guyaně a Togu, což je na hony vzdálené jejímu výkonu v roce 2021.

Toyota: Nejen elektromobilita

Za úspěchem Toyoty na čele žebříčku stojí mimo jiné její spolehlivost. Za loňský rok byla jako nejspolehlivější značka označena spotřebitelskou neziskovou organizací Consumer Reports.

Dalším důvodem by mohla být prohlášení generálního ředitele, která byla v rozporu s všeobecnou bezvýhradnou podporou elektromobilů. Zatímco jiné automobilové značky slibovaly, že v blízké budoucnosti budou zcela elektrické, generální ředitel Toyoty Akio Toyoda prohlásil, že se japonská automobilka zaměří na poskytování různých pohonných jednotek pro budoucí vozidla – včetně spalovacích motorů.

Příspěvek vyšel původně na webu e-flotila.cz

Související příspěvky