První várka sedanů ET7 míří do Evropy (aktualizováno)
Aktualizace z 23.8
Z nejnovějších informací víme, že společnost NIO využila na transport modelů ET7 do Evropy dvě lodě – nákladní loď Carmen, která vyplouvá z přístavu v Lianyungangu ve východočínské provincii Jiangsu a také loď Morning Laura jihokorejské společnosti EUKOR.
Společnost NIO dnes oznámila, že odeslala obří nákladní lodí první várku vlajkového sedanu ET7 do Evropy. Tento model si budou moci zájemci koupit v Německu, Dánsku, Švédsku a Nizozemsku a to ještě tento rok.
V průběhu srpna kolovala na sociální síti Twitter fotografie zachycující několik maskovaných ET7 čekajících v přístavu na transport. Příběh má nyní pokračování a nyní již s jistotou víme, že elektromobily jsou určené pro evropský trh.
NIO vstoupí na německý trh již v 7. října a první měsíce bude nabízet právě ET7. Poté, během dalších měsíců by mělo nabídku rozšířit o SUV ES8, které je nyní jako jediné dostupné v Norsku.
ET7 jako testovací model
Už několikrát bylo v Německu spatřeno testovací ET7 a dokonce se před pár dny objevilo i v Praze při nabíjení. O pár dní později bylo to samé vozidlo se stejnou SPZ spatřeno v Berlíně. Testovací vůz snímá cesty a pomáhá tak NAD (NIO Autonomous Driving) v orientaci. Čím více dat společnost má, tím více bude autonomní řízení spolehlivější.
Továrna v Maďarsku
Společnost NIO uzavřela s Maďarskou vládou dohodu o výstavbě nové továrny, která má vyrábět stanice pro rychlou výměnu baterie právě pro Evropu. S expanzí značky totiž nestačí jen nabízet různé modely elektromobilů. Je nutné také postavit infrastrukturu, kterou pro NIO tvoří právě tyto stanice Power Swap a nabíječky. Pro NIO je levnější stanice vyrábět v Maďarsku, než je složitě dovážet z Číny a a až na místě je montovat. Náklady na výstavbu jedné stanice jsou dle oficiálních informací kolem 500 000 amerických dolarů, tj. asi 11,5 milionů korun.
Zdroj: cnevpost.com