První sériově vyráběná 150 kWh baterie sjela z výrobní linky
Před měsícem společnost Nio oznámila, že bude spouštět sériovou výrobu svého nového bateriového bloku o kapacitě 150 kWh s dlouhým dojezdem. Tento blok, který je největším sériově vyráběným bateriovým modulem pro osobní automobily v Číně, začal být vyráběn v průběhu tohoto čtvrtletí.
Podle informací sdílených včera večer několika automobilovými bloggery na platformě Weibo společnost Nio uspořádala slavnostní ceremoniál v Nanjingu v provincii Jiangsu, kde byl představen první sériově vyrobený 150kWh bateriový blok. Tento krok představuje důležitý milník od chvíle, kdy společnost Nio poprvé představila tuto baterii při uvedení sedanu ET7 na trh v lednu 2021 na akci Nio Day 2020.
Bateriové články pro tento blok pocházejí od místního startupu Beijing WeLion New Energy Technology, který začal dodávat li-ionové články s kapacitou 360 Wh/kg společnosti Nio od června 2023.
Tento 150kWh bateriový blok, který umožňuje dojezd až 1 000 km na jedno nabití, již prošel testy v reálném provozu. Dne 17. prosince 2023 sedan ET7 s touto baterií, řízený zakladatelem a generálním ředitelem společnosti Nio Williamem Li, dokázal ujet více než 1 000 km na jedno nabití.
Společnost Nio plánuje tento bateriový blok uvedení na trh ve druhém čtvrtletí letošního roku, což bude znamenat významný pokrok v oblasti elektromobility v Číně. Nicméně, kvůli nové technologii je tento blok momentálně nákladný. Spoluzakladatel a prezident společnosti Nio Qin Lihong uvedl, že cena tohoto akumulátoru je zhruba na úrovni modelu ET5, což je v současné době nejlevnější model v nabídce společnosti Nio.