NIO žádá o rozšíření typů baterií LFP do svých elektromobilů
Společnost Nio žádá o přidání lithium-železofosfátové baterie (LFP) do svých vozidel, což by mohlo být jedním z jejích nejnovějších snah o dosažení zisku a snížení nákladů.
Čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (MIIT) dnes zveřejnilo svůj nejnovější katalog modelů, které se budou moci prodávat v Číně, a také mnoho žádostí od automobilek pro změny ve specifikacích. K tomuto katalogu se může veřejnost vyjádřit od 9. do 15. prosince.
Čtrnáct modelů Nio zaznamenalo změny ve specifikacích vozidel. Jedná se o jak aktuálně prodáváné, tak i modely, která již nejsou v nabídce.
U všech těchto modelů byla přidána možnost baterie LFP, přičemž dodavatelem bateriových článků a sestav je čínský gigant energetických článků CATL.
Rozdíl mezi ternární lithiovou baterií a LFP baterií:
Ternární články nabízejí vyšší hustotu energie a lepší výkon v zimním dosahu, ale za vyšší cenu a vyšší riziko tepelného úniku.
Baterie LFP mají obvykle nižší hustotu energie a horší výkon v zimním dojezdu, ale nižší cenu a lepší tepelnou stabilitu.
Během několika posledních let byly ternární baterie volbou pro špičkové modely a v mnoha případech vyšší úrovně výbavy kvůli jejich schopnosti poskytovat vyšší dojezd.
Pokud společnost Nio bude ve svých modelech používat LFP baterie, bude reálné snížit cenu elektromobilu, případně zvýšit marži.