Společnost NIO dnes otevřela jubilejní 1 100. stanici pro rychlou výměnu baterie BatterySwap. Do konce tohoto roku chce NIO postavit dalších 200.
Dnes se v Číně konkrétně otevřelo šest nových výměnných stanic baterií, čímž se jejich celkový počet zvýšil na 1 103. Z tohoto počtu se 292 nachází podél dálnic. V Evropě jsou zatím jen dvě stanice (obě v Norsku), ale již nyní NIO pracuje na výstavbě stanic v sousedním Německu, kam chce společnost vstoupit již začátkem října s modelem ET7.
K čemu stanice slouží?
Účel stanice je tak rychlá výměna baterie vozu, tj. odpadá časově náročnější nabíjení akumulátoru. To se hodí v případě, kdy chcete ušetřit čas a nebo z nějakého jiného důvodu nechcete čekat 10, 20 minut na dobití baterie u nabíječky. Elektromobily NIO už jsou totiž od začátku navržené právě s ohledem na tento účel a vybitou baterii můžete vyměnit za plně nabitou za 2-3 minuty. A to je velká časová úspora.
Níže je mapa s rozmístěním jednotlivých stanic v Číně.
V domovské Číně má NIO nyní více než 1 100 stanic pro výměnu akumulátorů a v plánu je jejich zvýšení až na 4 000 do konce roku 2025. Zajímavé také je, že asi 1 000 stanic z celkového počtu je plánováno na výstavbu v jiných zemích, než je Čína. Náklady na výstavbu jedné stanice jsou dle oficiálních informací kolem 500 000 amerických dolarů, tj. asi 11,5 milionů korun.
Již v minulosti byly potvrzené informace, že výrobce elektromobilů NIO a ropná společnost Shell, která působí i u nás spojují síly a uzavírají partnerství. To se nyní stává skutečností a NIO tak otevřelo první nabíjecí a výměnnou stanici přímo na čerpací stanici Shell. V budoucnu jich můžeme očekávat u čerpacích stanic Shell podstatně více a to i v Evropě.
Zdroj: cnevpost.com