ElektromobilitaTesty aut

KIA EV6 GT-line 4×4

Test dalšího elektro krasavce

Dnes jsem měl tu příležitost (bohužel jen velmi krátce) otestovat další velmi zajímavý elektromobil – EV6 GT-line od značky KIA.

Jedná se o v současnosti nejsilnější verzi, kterou je reálně možné otestovat. KIA rovněž nabízí EV6 GT, které disponuje výkonem až 577 koní, ale tu v současnosti nenajdete v autosalonech a je potřeba objednat. Tento elektromobil je jeden z mála, o kterých opravdu stojí za to reálně uvažovat i když věřím, že v GT by byl daleko větší zážitek z jízdy a hlavně z jízdní dynamiky.

Trocha dat pro začátek:

  • Výkon: 325 hp
  • Pohon: 4×4
  • Udávaný dojezd: 506 km
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,2 vteřiny
  • Maximální rychlost: 188 km/h
  • Kapacita baterie: 77,4 kWh

Auto je vybaveno snad veškerou elektronikou, kterou si můžete představit včetně automatického přejíždění z pruhu do pruhu, parkování a jiných v této cenové kategorii běžných funkcí.

Vzhled a exteriér

Auto působí velmi mohutně i když jeho délka je asi o 7mm menší než nejnovější Škoda Octavia. Kdo by ovšem čekal prostorný, zavazadlový prostor a ještě nějaké místo pod přední kapotou nazývaný frunk, tak bude zklamán. Kia EV6 má 572l vzadu a do přední části můžete umístit maximálně nabíjecí kabely. Zadní část vozu působí velmi netradičně a velmi sportovním dojmem. Přední část vozu tento pocit jen umocňuje.

Interiér

Elektromobil ale stále uvnitř působí jako normální auto na spalovací motor, i když se KIA vyvarovala takových věcí, jako středový tunel a máte tedy na zadních sedadlech velkou volnou plochu, jako prostor pro nohy pro všechny cestující a to i pro třetího cestujícího sedícího uprostřed. Přední i zadní dveře však nedisponují nikterak velkými odkládacími přihrádkami. Ty jsou naopak celkem velké mezi sedadly řidiče a spolujezdce.

Sedadla jsou velmi pohodlná a mají dobré boční držení. Neviděl bych žádný problém ani na dlouhých trasách. Zajímavostí jsou USB-C nabíjecí konektory v předních sedadlech. Auto má velké obrazovky jak před řidičem, tak i uprostřed.

Infotainment

Bohužel mi však tento infotainment připadal až moc staromódní, ale to spíše přikládám zvyku ze své Tesly. Auto vás při zadání delší trasy bude navigovat na jednotlivé nabíječky a ukáže vám s jakou kapacitou baterie na ní dojedete. Vše jde spojit s Apple Car Play nebo Android Auto. Bohužel jsem neměl tu možnost vyzkoušet v detailním testu a na delší trase.

Testovací jízda

Auto jsem zkusil jak v městském provozu, tak i na dálnici, kde mě nakonec spotřeba ukázala celkové číslo kolem 24kWh/100 km. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem auto nijak nešetřil, ale zase jsem jel zcela s rozumem, tedy předpokládám normální spotřebu kolem 20kWh/100 km, což odpovídá i ostatním EV této velikost a hmotnosti. Auto je vybaveno tepelným čerpadlem, ale EV6 se prodávají i bez něj. Celkově na mě nepůsobilo zrychlení nikterak dramaticky, ale to je pravděpodobně způsobeno, že jsem měl již tu zkušenost z již dříve testovaného NIO ET7 nebo i Polestar 2, které působí o dost kompaktněji a mnohem dynamičtěji. Auto je na rozdíl od Tesla Modelu Y mnohem více komfortnější a není tak tvrdé v přejezdech jednotlivých nerovností. Každopádně jízda byla velmi příjemná i když toto EV nemá vzduchové odpružení.

Závěr

Pokud budete uvažovat o nějakém EV, tak toto auto bych já osobně měl na finálním seznamu asi 5 top elektromobilů, o kterých se dá uvažovat ke koupi. To však pokud odhlédnu od ceny. Cena testovaného modelu je 1 751 980,- Kč. Za tuto cenu však máte již velkou škálu velmi dobrých EV a to od Tesly Modelu Y, která je v tuto chvíli o zhruba 400 tis. Kč levnější (1 340 990 Kč) tak i Škoda Enyaq RS je o cca 100 tis. Kč levnější (1 655 500 Kč). Pokud by však odhlédneme od ceny, pak bych toto auto řadil na úroveň Enyaqa.

 

Související příspěvky