ElektromobilitaZajímavosti

Jaké jsou rozdíly dojezdů EV při -15°C? Podívejte se na test 40 elektromobilů

V Číně byl proveden velmi rozsáhlý zimní test ve skutečných zimních teplotách od -10 ° C do -15 °C. A jak byste očekávali, skutečný dojezd elektromobil výrazně klesá.

Elektromobily byly testovány s klimatizací nastavenou na 24 °C v automatickém režimu. Test byl proveden na venkovských silnicích s průměrnou rychlostí kolem 50 km/h. Všechna vozidla jezdila až do vyčerpání.

Test zahrnoval více než 40 modelů a včetně uchazečů od Tesly a Mercedesu. Jak vidíte v následuící tabulce, průměrná míra zachovíní avizovaného dojezdu je asi 50 %, přičemž jen několik modelů se blíží 60 %. Nejlépe si vedl BYD Han EV 4WD, který si zachoval 60 % svého inzerovaného dojezdu. NIO ET7 100kWh je další známé jméno, které zaujímá třetí místo s 55% udržením. Model Y od Tesly nedopadl v testu tak dobře, protože si zachoval pouhých 48 % svého dojezdu.

ModelDeklarovaný dojezd (CLTC)Skutečný dojezd% deklarovaného dojezduprůměrná spotřeba kWh/100km
BYD HAN AWD610km366km60%23.3
BAIC ArcFox Alpha S500km293km58%25.4
Nio ET7 100kWh675km376km55%25.4
IM L7615km328km53%28.3
XPeng P5600km323km53%22.1
BYD Yuan Plus510km272km53%22.2
BYD Seal 4WD650km341km52%23.3
Nio ES7 100kWh575km302km52%33.2
Smart #1 Brabus500km260km52%25.4
Leap C11550km284km51%31.7
BYD Dolphin401km208km51%21.6
Zeekr 001 YOU650km327km50%30.6
Leap C01630km316km50%28.5
GAC Aion S602km302km50%23.1
XPeng G9 Performance650km323km49%30.3
Nio ET5 100kWh640km312km49%32.1
Tesla Model Y LR AWD660km319km48%24.6
XPeng P7562km270km48%30.0
Hozon Neta S650km310km47%29.4
GWM ORA Lighting Cat600km285km47%29.3

Dojezd není jediným problémem elektromobilů v drsném prostředí. Problémem je v zimním období i nabíjení. Baterie vyžadují optimální provozní teplotu pro nabíjení, což znamená, že systémy odpovědné za teplotní úpravu baterie budou pracovat mimořádně tvrdě a spotřebovávají více energie. To znamená, že v konečném důsledku bude do baterií směrováno méně energie. Ale jak moc to poškozuje celkový zážitek? Docela málo, ukazují následující čísla v tabulce. Zatímco BYD Seal získal vítězství s 69 minutami plného nabití, Tesle Model 3 to trvalo více než 100 minut na plné nabití a nikdy se nepřiblížil k inzerovanému maximálnímu výkonu 250 kW. A pak je tu Toyota bZ4X, která byla v mrazech pořádná pohroma.

ModelyKapacita baterieČas na plné nabití baterie v min.Průměrná rychlost nabíjení v kWMaximální rychlost nabíjení v KW
BYD Seal 4WD82.506980.49117.91
Changan Deepal SL0358.106949.6084.52
BYD Yuan Plus60.487650.5973.78
BYD Dolphin44.907739.4566.63
BYD Han AWD85.408068.8794.64
Nissan Ariya90.008165.5877.23
Leap C1189.978263.92105.50
Mercedes-Benz EQE96.108368.1091.61
Nio ET7 100kWh100.008764.6492.29
Nio ET5 100kWh100.008865.5087.42
GAC Aion S69.909044.5967.91
Leap C0190.009363.06105.89
Tesla Model Y LR AWD78.409355.5597.29
Geometry E39.409422.3134.74
GWM ORA Lighting Cat83.499551.2588.66
Zeekr 001 YOU100.009661.04108.87
Nio ES7100.009659.1468.08
Tesla Model 3 Performance78.4010129.9797.29
XPeng G99810362.1186.20
XPeng P571.4011239.9764.58
Hozon Neta S91.0011748.0756.45
XPeng P780.9012036.1746.71
BAIC ArcFox Alpha S74.5918327.2860.63
Smart #1 Brabus66.019320.8335.83
IM L793.020827.8187.26
Feifan R790.021426.89105.90
Toyota bZ4X66.7042310.5342.92
Chery QQ Ice Cream13.903392.062.20
Wuling Mini EV9.304521.381.50
Changan Lumin17.655491.972.10

Převzato, zkráceno a volně přeloženo z čínského webu IT Home

 

Související příspěvky