Hrubá marže NIO by se ve 3. čtvrtletí mohla zlepšit, říká Soochow Securities
Hrubá marže NIO ve druhém čtvrtletí klesla na nové minimum od třetího čtvrtletí roku 2020 a to zejména kvůli vyšším nákladům na baterie. Ale podle názoru analytiků se očekává, že se to ve třetím čtvrtletí zlepší. Očekává se, že hrubá marže NIO se ve třetím čtvrtletí zotaví, vzhledem k tomu, že dodávky SUV ES7 na platformě NT 2.0, začaly v srpnu a objednávky po předchozím zvýšení cen začaly ve třetím čtvrtletí.
Hrubá marže společnosti byla ve druhém čtvrtletí 13,0 %, což je o 5,63 % méně než před rokem a o 1,6 % oproti prvnímu čtvrtletí. NIO ET7 přispělo k dodávkám vyšším procentem, ale k výsledku přispěly také vyšší náklady na baterie. NIO oznámilo 7. září, že ve druhém čtvrtletí společnost vykázala tržby ve výši 10,29 miliardy RMB (1,5 miliardy USD), nad očekáváním trhu ve výši 9,8 miliardy RMB. Společnost dodala ve druhém čtvrtletí 25 059 vozů, přičemž dražší vlajkový sedan ET7, který se začal dodávat 28. března, přispěl ve druhém čtvrtletí 6 749 jednotkami.
Kromě ET7 zahájilo NIO 28. srpna dodávky nového SUV ES7 a 30. září zahájí dodávky nového sedanu ET5. “Na celoroční bázi se ET5 začne dodávat na konci září a očekáváme, že ET5 přispěje relativně velkým přírůstkovým objemem prodeje,” uvedl tým v Soochow Securities. Tým očekává, že tržby NIO budou v letech 2022–2024 činit 57,3 miliardy RMB, 89,6 miliardy RMB a 144,2 miliardy RMB s meziročním růstem 58,44 %, 56,56 %a 60,88 %. Očekávají, že čistá ztráta NIO přiřaditelná běžným akcionářům bude za dané období činit 7,33 miliardy RMB, 5,314 miliardy RMB a 2,418 miliardy RMB.
Jak myslíte že ES7 a ET5 ovlivní marže a prodeje?
Zdroj: cnevpost.com