Elektrifikace na trhu firemních vozů zaostává
Elektrifikace na trhu firemních vozů zaostává – zejména na největších evropských automobilových trzích ve Francii a Německu, uvádí nová zpráva ekologické lobbistické skupiny Transport & Environment (T&E).
V EU tvoří šest z 10 nových registrací služební vozy. Protože najedou dvakrát více kilometrů než soukromá vozidla, tvoří 74 % všech emisí nových automobilů. Německo a Francie, které dohromady představují více než polovinu nových registrací elektromobilů v EU, vykazují největší rozdíly mezi firmami a domácnostmi. V Německu jsou registrace BEV na úrovni 16,3 %, což je výrazně pod 25,6 % v soukromém sektoru. Ve Francii je rozdíl 12 % vs. 22,1 %. V Dánsku korporátní nákup BEV zaostává za soukromým trhem dokonce o 27 procentních bodů (26,1 % oproti 53,1 %). Rozebírá to nová zpráva T&E.
Společnosti loni registrovaly dvakrát více velkých automobilů (vozy segmentů D, E, F a G) než soukromé domácnosti (12 % oproti 5 %), uvádí studie. Tento fenomén je zvláště zdůrazněn v Německu: Německo jako největší evropský automobilový trh představovalo 40 % všech těžkých automobilů registrovaných v EU. Firmy naopak v Evropě podporují rozšíření plug-in hybridních vozů, které ovšem ekologové považují za stejně znečišťující jako auta na benzín. V roce 2023 bylo 77 % všech nových registrovaných PHEV v korporátním sektoru.
Trh firemních vozů je zodpovědný za převážnou většinu prodejů vozů pěti hlavních evropských výrobců automobilů (Volvo, Volkswagen, BMW, Stellantis a Mercedes-Benz). 70 % prodeje vozů VW v EU jsou firemní vozy. V průměru pouze 49 % tržeb mimoevropských automobilek směřuje do firemního segmentu. Data ukazují, že řidiči firemních automobilů mají také vyšší tendenci kupovat evropské elektromobily oproti soukromým domácnostem. 76 % vozů s nulovými emisemi na korporátním trhu prodávají evropští výrobci ve srovnání s 65 % na soukromém trhu.
Tento příspěvek vyšel původně na webu e-flotila.cz