ElektromobilitaNovinky
Trendy

Čínská automobilka NIO rozšiřuje nabídku: přichází s levnější značkou Firefly, ale naráží na evropská cla

V posledních dnech se o čínské automobilce NIO opět mluví – a právem. Tato značka, známá zejména díky svým špičkově vybaveným elektromobilům, ohlásila nové ambiciózní kroky včetně uvedení nové značky zaměřené na cenově dostupnější vozy. Zároveň však čelí čerstvým překážkám v podobě možného zvyšování cel na čínská auta v Evropě.

Firefly: nová zbraň pro evropská města

NIO v uplynulém týdnu potvrdilo, že připravuje uvedení nové značky s názvem Firefly, jejímž cílem je oslovit zákazníky hledající menší městské elektromobily za dostupnější ceny. Prvním modelem bude kompaktní hatchback s minimalistickým designem, moderní technologií autonomního parkování a otočným poloměrem ideálním do úzkých evropských ulic.

Cena by se měla pohybovat pod hranicí 20 000 eur, tedy přibližně 490–500 tisíc korun, což by mohlo výrazně zatřást evropským trhem elektromobilů. Vývoj i design novinky probíhal ve studiích v Mnichově, pod vedením bývalého designéra Fordu a BMW Krise Tomassona.

Začátek v Číně, pak Evropa. Ale…

Model Firefly by měl jít do prodeje nejprve na domácím trhu v Číně, a to už během dubna 2025. Následně se plánuje vstup do vybraných evropských zemí, především do Německa, Nizozemska a Norska.

Plány však může zkomplikovat rostoucí tlak ze strany Evropské unie. V reakci na stížnosti evropských výrobců a obavy z neférové konkurence zvažuje EU zavedení dodatečných cel až ve výši 25 % na čínské elektromobily. To by mohlo výrazně narušit cenovou atraktivitu vozů NIO i nové značky Firefly.

Technologický luxus pokračuje

Vedle rozšiřování směrem k nižší cenové třídě NIO nezapomíná ani na své prémiové kořeny. V závěru minulého roku představilo model ET9, luxusní sedan vybavený nejmodernějšími technologiemi včetně 900V bateriového systému, 23 reproduktorů a otočných displejů pro zadní pasažéry.

ET9 má posloužit jako technologická vlajková loď značky – a zároveň jako odpověď na Teslu Model S a Mercedes EQS.

Redakce

Související příspěvky