Do konce roku 2023 „vyroste“ v Evropě dalších 120 stanic na výměnu baterie
NIO má zatím v Číně více než 1 300 stanic a v Evropě jich je zatím málo – jen 10. To se má ale tento rok změnit a NIO bude stavět jako o závod. Do konce roku má být v Evropě 120 těchto stanic.
Stanice budou rozmístěny na strategických místech po Evropě tak, aby se bez problémy daly zvládnout i delší vzdálenosti. Za posledních 5 let investovalo NIO do sítě stanic Power Swap více než 2 miliardy RMB, což je asi 300 milionů dolarů a jedna stanice má více než 1 200 patentů.
Důležité je zmínit, že stanice pro výměnu baterie mohou využívat jen majitelé vozů NIO, kteří si jej zakoupili se službou Baas, tj. bez baterie. Ostatní musí klasicky dobíjet u nabíječek.
K čemu stanice slouží?
Účel stanice je tak rychlá výměna baterie vozu, tj. odpadá časově náročnější nabíjení akumulátoru. To se hodí v případě, kdy chcete ušetřit čas a nebo z nějakého jiného důvodu nechcete čekat 10, 20 minut na dobití baterie u nabíječky. Elektromobily NIO už jsou totiž od začátku navržené právě s ohledem na tento účel a vybitou baterii můžete vyměnit za plně nabitou za 2-3 minuty. A to je velká časová úspora.
Aktuálně existují 3 generace těchto stanic, které se odlišují v kapacitě baterií, které jsou stanice schopny pojmout a také maximálním denním počtem výměn. Novejší stanice také vyměnují baterie rychleji, než ty starší.
- 1. generace – vnitřní kapacita 5 baterií, až 120 výměn denně
- 2. generace – vnitřní kapacita 13 baterií, až 312 výměn denně (nejrozšířenější v Číně a Evropě)
- 3. generace – vnitřní kapacita 21 baterií, až 408 výměn denně. Byla oznámena na NIO Day 2022 a instalovat se začne na jaře 2023.
NIO není jediné
S nápadem na stanice pro výměnu baterií ale nepřišlo jen NIO ale také výrobce akumulátorů Amperex Technology, který začíná stavět stanice EVOGO. Budoucnost bude tedy velice zajímavá a může se jednat o revoluci v nabíjení elektromobilů.
Zdroj: theevreport.com